money makers.. click!!

Wednesday, March 11, 2009

12 MAC 2009!

Memang tarikh keramat!..
semua calon pon msti gabra TERMASUK aku skali..!..
seminggu sblm tarikh 12 mac aku xsenang dudok...hari2 dok pk psl result..
bukan ape kan cume takut xdapat seperti yang diharapkan..
kadang2 menangis sendiri..secara jujurnya mmg aku takut sangat nk tau keputusan aku memandangkan mase jwb soklan ari tu pon xselancar org lain terutama math..(aku mmg math loser..haha) semua kate senang tp sebaliknya bg aku...xcukop mase!! ..cita2 aku nk jadi vet..jadi spm ni mmg membawa harapan besar pd aku utk meneruskan lg dlm bidang ni..tp ape y brlaku waktu spm dulu bnr2 buat aku risau..risau kiranya aku xberjaya nk meneruskan hasratku di bdg vet..

TAPI, setelah mndpat nasihat dan motivasi drp keluarga, aku mula bangkit dan sedar..!..sedar drp ketakutan dgn bayang2 yang manjdi ilusi aku sendiri.
Tidak kira apa pun keputusan yang bakal aku terima pada hari esok akn aku laluinya dengan penuh keyakinan dan optimis!...terima segala qada' dan qadar yang ditentukan oleh ALLAH..sesungguhnya Allah sedang menguji aku kerana DIA sygkn aku dn xmahu aku hanyut dan tenggelam dalam fantasi sendiri. Kiranya keputusan esk tdk membawaku kearah mnjadi seorang vet, aku redha..akn aku terima..kerana setelah berfikir rezeki itu datang drp ALLAH. Mungkn aku xsedar peluang lain yang terbuka lebih sesuai dgn diri dan pemikiranku..mungkin vet bukan bidang ku...siapa tahu suatu hari nanti aku bakal mnjadi seorang tokoh pemikir..penganalisis politik atau seorang duta ke negara asing??..tiada sesiapa yang tahu..kerana ALLAH shj yang tahu!..

Setelah bermunajat kepada ALLAH,...Dia telah membuka pintu hatiku untuk menjadikan aku seorang yang lbh optimis,redha dan yakin dgn keputusan yang bakal aku terima esk kerana apa yang berlaku bukanlah pengakhiran ceritaku, malah episod baru bagi sebuah kejayaan yang hakiki buat diriku!!
INSYAALLAH!

rakan2 seperjuangan...aku doakan semoga korang berjaya..doakan aku skali..
RAIHAN..BANGUNLAH DAN TERUS BERUSAHA! TIADA ISTILAH KEGAGALAN DLM KAMUS HIDOP MU!!..YEAHH..
[menunggu esk dgn perasaan xcited la plak..hehe~]

No comments: