money makers.. click!!

Thursday, July 7, 2011

Allah sentiasa ada...

Assalamualaikum......
Malam....malam itu indah...ya indah....ciptaan Allah swt yang sgt berharga....
Malam telah dijadikan oleh Alah swt sebagai suatu waktu untuk hambaNya beristirahat. Berhenti seketika daripada kesibukan duniawi....
Yang punyai keluarga, inilah waktunya untuk berkasih sayang,bermanja ceria dan bergurau-senda...
Yang punyai perniagaan hatta sebesar lombong emas hitam sekalipun...harus gunakan waktu malam untuk berehat dan berfikir....

Tujuan Allah memberi malam kepada hambaNya juga bukan bertujuan untuk sia-sia semata...tidur...bergembira;...malah kita disuruh menangis...Menangis menghadap penciptanya di sepertiga malam.....sedikit waktu harus diluang kepada pencipta kita...mengadu domba akan segala hal dunia.....

"Andai kita punya teman seperti malaikat...
Allah jua tempat mengadu yng memberi manfaat...."

Menjadi gembira...itulah yang didambakan oleh setiap makhluk ciptaan Allah....
Namun disebalik kegembiraan kita...pasti ada yang bersedih....
******************************

Manusia.....
Makhluk ciptaanNya yang paling istimewa...
Manusia.....
Kadang kala ego bermaharaja di dalam hati...
Manusia...
Sentiasa inginkan kemenangan...
Manusia....
Engkau terlalu sukar untuk ditafsir!

Aku sendiri...juga manusia....
Aku sendiri, sukar utk ditafsir....malah sukar utk menafsirkan sesuatu...
Kadangkala aku gembira tanpa sebab...
Kadangkala aku menangis juga tanpa sebab...
Lalu ku manghadap yang Maha Esa....
Aku butuh kan jawapan wahai Pencipta!
Lalu ku mulai mengerti....
Inilah dinamakan KEHIDUPAN!
Kadangkala hatiku penuh waja...
Aku tidak gentar menghadap hari esok,semuanya bakal ku tempuh dgn penuh semangat!

Namun ada ketikanya hatiku gelap gempita...
Aku takut untk bertemu dengan hari esok....
Aku terlalu gentar dengan apa yang bakal aku hadapi pada hari esok...
Aku seakan kalah dengan kelemahanku sendiri...

Aku tahu....Aku sedar...
Suatu ketika, aku akan ditinggalkan sendiri.....
Sendiri tanpa arah dan tujuan....
Aku jua tahu aku pasti akn menemui jalan buntu...

Setiap hari..aku cuba gagahi diri ini...namun seringkali aku menemui kebuntuan...aku terlalu takut....
Aku cuba katakan perasaan ku ini...namun tiada yang mengerti...aahh mungkin perasaan aku ini hanya dipandang enteng....aku perlu pakar jiwa!... Allah pakar jiwaku.....

Kdangkala aku terasa sendiri....
Aku takutkan kesunyian ini....
Jgn tglkan aku...

(p/s: Hidup penuh cubaan dan dugaan....hanya satu yng kupinta Ya ALLAH,...kuatkan hatiku walau sebesar mana pun badai yang melanda........)

No comments: