money makers.. click!!

Tuesday, March 5, 2013

Luahan hti kecil seorang manusia

Salam and hye everybody...

[serious mood]

First of all...
Lets pray to our fighters in Lahad Datu Sabah. Al-Fatihah...

hmmm.....
Aku bukanlah jenis yang pandai nak komen-komen ni....sebab aku tahu aku ni bangsa yang kurang ilmu pengetahuan. So better senyap dan perhatikan saja orang.... Bila dh cukup ilmu pengetahuan barulah boleh nak melalak-lalak bagai.

Cuma sebagai seorang manusia, aku rasa terpanggil nak menyuarakan pendapat tentang isu Lahad Datu..

Aku sedih sebenarnya bila warga Malaysia duk bertelagah sesama sendiri....duk menyalah kan sesma sendiri... Pleaseeee guysss..........

Aku semacam tak boleh terima bila ada yang cakap ni semua hidden agenda....weh tolonglah bukan ni masanya utk memperkatakan ni semua... Cuba la korang bayangkan kalau yang terkorban tu ayah, suami, abang or saudara anda sendiri.... ape perasaan korang bila dengar org duk ckp mcm tu...... aku angin weehhhh... orang duk sedih2 pasal wira kita yang terkorban kau boleh pulak nk ckp bab2 politik masa ni....come on la....where is ur sense of humanity????? Aku tak cakap yang korang tak boleh cakap mcm tu...tapi ape kate kalau buat mase skrg ni stop dlu...ape kate kite berganding bahu sama-sama....berikan sokongan moral...bersatu hati...... Berhenti la drp terus bercakap mcm kau tu hebat sangat.....hidup ni jangan bajet bagus weh.... kalau kau bajet bagus sangat pergila talk face to face dengan PM or Tun M...haaaa pegi ajar diorang ape yang salah yang kau terer sangat tu...

Aku ni kan....... bukan la main telan je ape yang orang suap....
Aku tak pernah pun pk yang apa yang Kerajaan buat semua betul dan apa yang Pembangkang buat semua salah... sebab apa? sebab kita semua manusia.... fitrah manusia Allah jadikaan kita tak sempurna....tak ade sorang pun yang sempurna atas muka bumi ni... hatta Rasulullah s.a.w sendiri pun ada melakukan kesilapan.... sooo???

hmmm.... Aku harap nanti anak-anak aku akan hidup dalam suasana politik yang mendamaikan... tak boleh ke kalau kita semua down to earth dan tak terlalu mengejar pangkat tu semua?  dan tak boleh ke kalau kita semua bersatu hati? tak boleh ke kalau tak gaduh-gaduh ni? ....... Aku bukanlah jenis bangsa yang extreme sgt bab2 politik ni..... tapi aku rase kesal sbb dalam keadaan skrg ni kita patutnya bagi la sokongan sikit.... ni tak....mentang-mentangla tempat kita sekarang tak kena mcm Lahad Datu tu kan? mentang-mentang la family kita tak de yang terkorban kan? mentang-mentangla bukan kita yang pergi bertempur tu......kannnn??????

Aku tak denya lah nak sentuh-sentuh isu politik sbb aku tahu...aku tak aarif pasal tu... aku cuma sangat simpati dengan keluarga2 wira2 kira kita yang telah terkorban dan juga yang sedang menjalankaan tanggungjawab negara.... mana semangat Patriotisme kita? nak Malaysia nanti dujajah lagi macam zaman kejatuhan Melaka dulu?..... Sejarah tidak akan hanya tinggal sejarah......sejarah mungkin berulang jika kita lupaaa dan alpa.... tak mustahil Malaysia akn jatuh seperti Melaka dahulu.... Manusia yang melupakan sejarah, pasti akan mengulanginya kembali......

Betul la kata Tun. M.... Orang sekarang bercakap seolah-olah mereke tahu dan mereka alami apa yang pernah orang-orang terdahulu alami....


Politik.....politik.....

Pas dan UMNO pernah bergabung suatu masa dahulu..... Nik Aziz ada berkata dah tak mungkin Pas nak kembali semula pada UMNO... tapi kalau mereka kembali bergabung, aku lah manusia yang paling gembira! :)


Marilah bersatu hati....\
Ya ALLAH, permudahkanlah segala yang baik buat Malaysia dan warganya..... Tunjukkan kami jalan benar yang sebenar-benarnya.....


(p/s: ini hanya luahan hati aku...mungkin akan terlihat seperti aku pro-kerajaan.....ya betul.... tapi aku akan sokong kalau PAS dan UMNO bergabung semula)

No comments: