money makers.. click!!

Thursday, March 14, 2013

Blog tak famous tak pe

Salam and hye guys...!

hmm...ive been blogging since i was in form 4. Closed that blog and made the new one. This blog. Pernah ada orang tanya...i've been blogging  for quite a long time but my blog aren't popular as hanis zalika's, maria's or sepet's....

Here is my answer, i dont blogging for a popularity... it is just to fulfilled my passion.

Betul, kalau rajin berblog dan dapat high traffic from the visitors, Nuffnang will choose you to broadcast an advertisement and they will pay you (only if u are the nuffnagers).

Yes...aku pernah berangan tu semua...tapi bila aku fikir-fikir balik... itu bukan aku... aku ni tak berapa gemar menjadi perhatian terlalu ramai orang. Cukup sahaja teman-teman rapat dan rakan-rakan alam maya dalam jumlah yang kecil yang kenal aku. Ohh.. aku pun silent reader :)

Lagi pun aku buat blog, niat utama aku bukan duit... Since before, now and then tujuan aku tetap sama... Aku cuma nak asah bakat penulisan yang aku dari dulu suka sangat! Aku pernah berangan nk jadi editor majalah/paper... dan sehingga sekarang pun aku masih berminat walaupun aku sekarang berada dalam field legal. Well... aku berserah saja pada Allah... apa sahaja jalan terbaaik Dia bagi..aku akan ikut...

Dulu aku pernaah jugak promote blog aku dekat kawan-kawan dan aku ade jugak letak link blog aku dekat Fb aku..tapi tahun lepas aku delete...aku dah tak promote.... sebab aku tak rase tu diri aku... biar saje orang jumpa blog aku through their blog walking... aku tak nak paksa orang follow blog aku semata-mata sebab aku nak kejar follower...ohh memang tak.... so sebab tu la.. aku tak ramai pon follower dan ramai jugak kawan-kawan aku yang terkejut bila aku cakap aku ada blog. Aku tak nak menunjuk...biar saje org naturally jumpa blog aku...

Lagipun bila aku tak terikat dengan follower.... aku boleh post suka-suka hati aku je.... hehe....

Niat aku selain nak asah bakat terpedam (ehemmm..) aku jugak niat blog ni sebagai wadah (ewahh) utk aku baiki English aku...sebab tu korang akan nampak most of my post were written in English.. sebab aku tak pandai Englishhhhhhhhh (poor mee...)

Dan aku tak kisah la kalau korang nak anggap aku ni syok sendiri bila menulis......well guys at least im better than you yang tau xtau ape-ape tapi not work for it to enhance ur skills tapi sibuk-sibuk duk kutuk orang. (sorry for being sarcastic...)

Ok la...tu je bebelan hari ini hehe...

Till thenn....... gracias for reading!

(p/s: hakhakhkk...ye ke aku syok sendiri? eh? hadeeee???)

No comments: