money makers.. click!!

Thursday, March 29, 2012

Jumaat...

Salam Jumaat yang barakah....

Semoga dalam gundah gulana ini Allah kurniakan ketenangan...
Aku tahu aku sedang diuji..... Kebelakangan ni Allah begitu mengujiku dalam pelbagai perkara...
kekeluargaan, persahabatan, percintaan, pelajaran.....pendek kata semua aspek....
Namun aku masih dapat menerima dengan hati yang redha... yelah, laut mana yang tak ditimpa gelora.....
begitu juga aku sebagai seorang hambaNya..... Aku sedar sebagai seorang manusia, Allah telah menjadikan kita sebagai insan yang lemah agar kita bergantung kepadaNya...

Sayangnya Allah pada aku....
Tapi aku sering alpa....lupa tatkala aku dirantai kesenangan duniawi....
Aku lalai tatkala Dia memberiku nikmat persahabatan.percintaa,kekeluargaan dan pelajaran....kadang aku terlupa untuk bersyukur....
Aku tahu Dia rindukan aku lantas aku diiuji hebat....
Bukan kerana ingin menyeksaku...
Tapi demi setitis air mata di tikar sejadah...
Saat aku megadu domba kepada yang Esa.....

Aku kalah lagi di medan ini...
Air mataku jatuh berguguran lagi... Maafkan aku Allah....
Kerana manusia aku lupa padaMu...

Kini aku sedar...
Sebaik manapun seorang manusia itu pada kita... Allah jualah tempat kita menceritakan segala-galanya....
Allah..Allah..Allah....aku malu padaMU ya tuhanku...
Namun hanya padaMu lah aku berserah....
Baik padaMU, baik jugaklah padaku....


Semua ini kerna kekhilafan diriku sendiri...
Aku manusia hipokrit....
Aku sombong padaMu ya Allah....
Aku berdosa..........

Ya Allah....Kau tahu siapa diri ini.....
Aku mohon padaMu ya Allah....
Tak kira sehebat manapun Kau ingin mengujiku...
Hanya satu pintaku.....
KUATKAN LAH HATI INI..............

Amin ya Robbal a'lamin.....






(p/s: Sabar lah duhai hati.... :')

No comments: