money makers.. click!!

Tuesday, December 28, 2010

Reverse..2010

*AMARAN KERAS: Entry ni panjang wehh..dan korang akan rase berbelit2 bila baca....so better dont read..tp kalau dah dasar degil tahap kipas-susah-mati tu....ske hati korang la nk bace ponn...

Everyone were counting on 2011....same thing that we did every year...well, new year's celebration is not a big deal for me,(i mean the celebration, smpai sgup pegi celebrate kt KL bagai...)im not celebrating it at all except enjoy watching the fireworks *poom*paam*poooom*paaam!!* ape tuu,org puteh called, the new years eve.....ahhaa...wutever... hmm...but still, new year bring us big meaning... well same goes to me...tp xnk la citer sal 2011...lets reversed...2010....(still dlm taon 2010 laa...)

2010...penat baaii!..tu je yang blh aku describe sal 2010...penat giler bermaen dgn hati,perasaan,semangat y cam roller coaster...duk trun naek je..... 2010 mmg agk mncabar... Allah mmg bnr2 mncabar kekuatan hati dan perasaan...tak habis2... kadang2 org akan tgk aku cam happy je tp sbnrnye tak..hanya org2 tertentu je tau ape yang aku pendam dan aku pikul selama itu...berat sangat beban nya....dan bertambah berat bila aku terpaksa pikulnya sendirian. Tak mampu nak ceritakan semua pada org laen....aku betol2 penat....hari2 tak sah kalau tak de air mata..penat memikirkan tanggungjawab y dibawa, beban yang terpaksa dipikul..harapan orang..harapan diri sendiri...kebahagiaan...sengsara....semua tu betul2 memenatkan aku. Sebab tu aku kate aku PENAT...aku penat menangis,aku penat sorang2, aku penat berharap......tapi itulah pengorbanan yang terpaksa aku lakukan demi kepentingan dan kebahagiaan org lain.org yang disayangi...yang mnjadi nadi dan semangat kehidupan aku. Sungguhh....aku terasa ngeri *perghh hiperbola xbleh blah ni...* semua yang terjadi benar2 buat aku trauma....untuk hampir 2 tahun aku diburu kemurungan. Sampai pernah terdetik kat hati aku nk ambik anti-depression je bai... Aku penah pk nk telan ubat tidur...bukan niat nk bunuh diri tp sekadar mncari ruang keamanan sendiri, Tapi tu semua terbit di ruang pemikiran separa normal....oleh sebb kedua2 banda alah tu blh mnyebabkan aku addicted dan tido sampai xbgun2 so, aku matikan saje niat tu..bimbang plak sedar2 nnti dh kene soal di malaikat munkar dan nakir...ngeri wehh..nauzubillah.... so the solution is...face it and hold!....dlm hati sebak giler tahap fius-terbakar-xbleh-nk-repair!..
Aku penah tye diri aku...menyesal ke sumer ni jadi...well nk kate mnyesal xjugak....xmnyesal pon xjugak...ermm...aku tak boleh lari dr semua ujian ni....sooner or later aku akan hadap jugak...ape yang terjadi benar2 ajar aku pasal roller coaster hidup ni...dlm hdup aku, akulah engineer nye,akulah saintisnye, akulah dokter nye dan akulah hakimnya...*wehh pe aku merepek ni ha??*.....
Well byk bnda aku nk citer, tp olh sbb byk sgt...so aku tak tahu pe die nk citer... pendek kata thn 2010 ni...thn y plg byk la dgn teka-teki teka-tekuk.....aku pon dh naek kompius mne btol mne salah...nasib baek aku tak jadi giler je...lau tak,xde mkna nye aku nk menaip banda alah ni sumer...baek la aku enjoy hdup aku sbg org psiko...gelak sana gelak sini...relax je....xde mslhh...xpyah pk sal hati dan perasaan...xyah pk sal study....xyah pk sal nk beli ferarri....xyah pk sal nk berkeluarga...pepe pom xyah pk...easy kan...kadang2 bile aku terhimpit sgt dgn those bebanan aku rase jelez sgt ngn org psiko ni...*Allah itu maha adil.....*
Aku rase cm makin byk aku merepek ni kan2?....tetibe aku nganto r wehh....aku pon xtau ape sbnrnye point y aku nk highlight kan .....aku maen sdp tgn je menaip...biarlah...yang korang nk bce sagt sape suruh...kan dah kate entry ni cam panjang berjele-jele....berbelit-belit...nk korek rahsia aku ehh??... well the thing is....benda alah yang berlaku kat aku sepanjang 2010 ni sgt2 la sensitif,megguris hati,ngeri,trauma,fobia etc..etc.. dan begitu bersifat peribadi utk aku juz straight to the point..sometime the secret should remain as a secret. Alang-alang dh terpikul beban...biarlah aku terus pikul selagi kudrat roh dan jiwa masih tertahan...

Aku tak tahu ape patot aku cakap.....sbb aku penat sangat berhadapan dengan ni semua. Sebab tu sekarang aku tak cakap ape2.Aku btol2 penat...sumpah aku penat....aku cume nk rehat.

(p/s: cam xde hujung pangkal kan citer aku ni??...xpe lahh....ske hati aku la....haha)

No comments: