money makers.. click!!

Friday, October 2, 2009

salam AIDILFITRI...


assalamualaikum...
(entry kali ni xde gambr cz gmbr raye sempt amik drp kamera k.ya...dh ade 6t aku upload)
salam aidilfitri kpd semua...
actually kebzan melanda...seskali blh la update blog,nak update hari2 cam dlu really pyah sket la...bkn xleh tp ade perkara lain y mesti didahulukan lagi so its ok la...lagi pon blog ni xde la mati lagi pon...huhuu..
Ramadhan dah pergi tgl kan kita...kadang2 rase hiba, ramadhan thn ni x begitu terisi dengan cinta kpd-NYA dan terganti pula dengan perkara2 lagha,astaghfirullah...entah kan dapat lagi aku temui ramadhanMU ya ALLAH....tiada siapa yang tahu esok lusa kita dipanggil menghadapNYA dlm keadaan diri yang entah ciap entah tdk...umpama baju tak berjahit...malu sungguh aku pada diriMU ya Allah...
Aku hari ini masih aku yang dulu, mungkin keadaan sedikit sebnyak merubah diri ku...ohh raihan, people do change...cuma sama ada ke arah kebaikan atau keburukan itulah yang manjadi persoalan nya...
Sehingga kini aku tak pasti dengan diri aku lagi...raihan seorang yang baik???...u'r absolutely wrong when u say that...raihan yang dianggap baik masih tercalit kejahatan pada dirinya...raihan yang dianggap selalu mengambil brt akan org lain msh punya kesellfishan(soory cegu bm ku...) nya... raihan yang dianggap rjin msh juga ada malasnya...raihan yang xdianggap sombong msh jg ada riaknya,raihan yang dianggap bijak msh terlalu bodoh lagi jahil dgn ilmuMu,Raihan yg dianggap cth masih ggl tnjukkan cth y sempurna,raihan yang dianggap penyayang masih ada kejamnya ..ooohhh tuhan, begitu halus panahan iblis Mu..
Tapi...seburuk mana pun aku,aku akan cuba menjadi y terbaik sebaik mana yang mampu aku gapai. Aku tak menjanjikan y aku mampu menjadi baik namun aku berjanji utk berusaha ke arah itu...
Di kesempatan ini aku mahu memohon ampun dan maaf zahir dan batin, menyusun sepuluh jari dr hujung rambut ke hujung kaki...ahhh terlampau banyak dosaku umpama buih di lautan..
maaf yang tak terhingga sekali diucapkan kpd mak dan abah,maaf anakmu ini msh lagi gagal memenuhi impian mu...
maaf juga buat keluarga tersayang..abg,kak pih,kak nor,abg kml,abg amir,kak ya,kak ikin,kak limah,abg syed,ain,farhan,dik noor...maaf krana daku juga msh gagal menjadi seorng adik dan saudara yang sempurna..
Tak dilupakan seribu kemaafan diatur buat saudara2 ku yang lain...rehan mnx maaf ehh.. untuk peanut,zila,ja,angah,along,ewan,athirah etc..etc...weii aku tau aku xsalah tp aku mnx maaf gak la...haha.. esp peanut yang aku sayangi (oohh ni aku tipu j,wat sdp ayt) u owez b my best kuzie..
Buat sahabat2 dan org tersayang (oopss!!) rehan mnx maaf byk2 ats kekurangn diri ini, aku tau aku sgt lah xsempurna malah tak layak mungkin utk mnjadi teman terbaik kalian semua...utk beberapa org yang xdpt aku nk sebutkan name korang(case senctive kan...) aku mnx maaf atas segala apa yang dah jadi antara kita semua. Mmg aku xpnh mahu sme ni jadi...please 4give me for my wrongdoings,aku tau kdang2 aku terleka dgn keindahan dunia sampai lupe nk jage hati korang tapi satu je yang aku bagi tahu...seseungguhnya aku xdapt nak puaskan hati semua orang sedangkan hati aku sendiri terluka tiada siapa yang peduli..and i need to nurse my own wound..give me some space to fix it..frankly ake sangat sesali ats ape yang berlaku but please i beg u to understand me and my situation..

Last but not least...
maaf buat diriku sendiri...

(p/s: hari tu termimpikan kota metropolitan Australia...jauh btl aku pegi...dalm mimpi tu aku further study kat sane...hrp2 mimpi tu kan menjadi ala2 dejavu,siapa tahu suatu hari nanti kan ku jejaki kaki ke sana sbg palajar...yeahhh raihan study hard yet smart!!..u can do it...aku xnk kecewa lagi............)

No comments: