money makers.. click!!

Saturday, June 13, 2009

cerita si Kontot..


Mase mula2 lahir die mmg dh kontot...cam xde ekor tak sama dengan ibu die, si Kommy yang ada ekor panjang. Name kontot tu pon scare spontan je kitorang bagi...senang sket sebut je org dh tau yang mne satu. Kontot ni mmg jenis bising...klo mnusia tu kite ckp byk mulut high pitch plak tu..pgl je name kontot sampai rmh jiran sebelah blh dengar "mioww" die tu..Tp kontot mne pun keadaan fizikal die...die tetap cute. Rmai org yang dtg rumah ckp kontot xcantik dan kate buat pe smpin kucing cam ni dah la xde ekor..but as me...it doesnt matter!!.. yang penting kontot mampu memeriahkan hari aku dan paling penting lagi dialah satu2 nya waris kucing kesayangan aku yang pertama, Kommy. Klo korang slalu ikuti blog nih korang mesti perasan mase mule2 blog ni dibina aku ade tulis entry yang bertajuk 'Memoir Teman y Setia'.. tu kisah Kommy, makhluk Allah s.w.t yang dah jadi sebahagian drp hidup aku...when she's gone i felt like half of my soul gone too..cz we hv been living together for 7 years...and there is no way i could forget Kommy..ok back to the story..
Kontot ni aku label sbg very protective mother..klo time die pregnant die akn slalu jilat2 perut...macam seorang ibu mengusap perut tanda dirinya sayang kat bakal ank nye yang bakal lahir tu..Bile nak beranak plak..ya ampuuunn...dua hari dua malam aku xdpt tido...bising nye mmg xleh buat ape...nk ltk kt luar kesian plk kat die..in case la klo die terberanak kat luar tu plak kan.. once die dh beranak ok lah...tp strt anak die dh pandai berjalan...hadooii trouble again...asyik bising je...tp kadang2 seronok tgk sbb kite blh lihat seolah2 yang die sbnrnya sdg bg arahan kat ank2 die yang baru nk knl dunia ni...which is do's and dont's..walaupon xpaham ikot bahase tp klo dilihat dr mata hati kita mampu faham interaksi sesama mereka..
Satu perkara yang aku xthn psl die....suke sgt cakar sofa kat umah...biasa kalau die cakar aku sound je kat die..tp lagi die buat sampi la aku bangun die pon trus lari cam laps kudong..(die nk main2 ni sbnrnye) Kelakar plk.. Time aku nk munom air die pon sibok gak nak minum air...dah la tu nk minum drp gelas plak tu...(ceshh demand btoll)....
Die ni suke sgt tido atas hud dapur elektrik ksyangan mak (mane xsyg mahal lee...) alih2 aku gak yang kene marah..klo xlepak ats hud dapo die mesti suke tido atas meja makan...(xsnonoh..sapa la tuan die)..slalu je kene tibai dik mak..(hua..hua3)..

Tapi kan...hari ni, esok dan smpi bile2 pon semua ini dah jadi kenangan..xde lagi panggilan 'Kontot' dalam rmh ni...xde lagi yang brani tido ats hud dapo letrik..xde lg bunyi bsng2 time musim kcng bunting..xde lg y ske tido ats meja makan..xde lg y ske join skaki time aku minom air...xde dh gelagat protective yang ditunjuk..xde lg y ske main cakar2 pastu lari cam lipas kudong....semua tu dah xde..sbb smalam kontot dah MATI..kene langgar..xtau la sape y langgar..xpe lah mlm2 mgkn driver tu pon xprasan..TAPI klo die dh nampk tp saje2 buat xnmpk...CELAKAlah die..(xde maap bagimoo..muahaha)...ok gurau je.. xbaik plak mcm tu...redha je la..one day yang hdp psti akn mati jugak kan....


the place where i buried her last nite..

sory...xde plak gambr keadaan die pas xcident...i smpi ati nk dikongsi...ape yang blh dikata mata kirinya tersembul keluar...lidah terjelir..byk kluar darah kot hidung..xde sbrg isi perut atau otak y terkeluar..so aku tafsirkan kontot ade inner bleeding..and maybe kpale kene tayar kenderaan tu..
Satu perkara yang membawa hikmah tgt kejadian semalam..waktu aku tgk bangkai kontot..tetibe dtg je fikiran kenapa cita2 aku nk jd vet tak tercapai..selain drp result spm y terlalu la 'gempak' y aku dapat...there is another reasons.. maybe andaikata aku jd vet..aku mungkin akan rase down gile saat ape2 binatang yang aku rawat xdpt diselamatkan.. which is they ended up...mati!..so things hapend 4 reasons....and ill miss kontot so muchh!.. mgkin kontot blh jmpe kommy nanti..

p/s: so now im no longer thinking why i couldnt be a vet..

No comments: